Wednesday, December 16, 2009

Жинхэнэ дипломатич

Өнгөрсөн зууны 60-аад оны үед АНУ-ын Төрийн нарийн бичгийн даргаар Сайрус Венс гэгч хүн томилогдоод “дипломатчид цаг шиг ажиллах ёстой” гэсэн томъёоллыг дэвшүүлсэн гэдэг. Түүнээс энэ тухай нь асуухад тэрбээр ийнхүү тайлбарлажээ:
-Жишээ нь би, Оросын Сибирьт онгоцоор нисэж очоод жинхэнэ сибирь эртэй уулзаад,

-Чи америк бүсгүйтэй гэрлэмээр байна уу?” гэж асууна. Тэр мэдээж “-Би америк эхнэрээр золигоо хийдэг юм!” гэж хариулна. Тэгэхээр нь би

“-Гэхдээ тэр бүсгүй чинь манай ерөнхийлөгч Фордын охин шүү дээ” гэж хариулна. Тэгэхээр нөгөө орос эр

“-Тэгвэл ч өөр хэрэг шүү” гэнэ.

Дараа нь би Швейцарийн банкны удирдах зөвлөлийн гишүүд дээр очиж

“-Танай банкны захирлаар сибирийн жинхэнэ орос эр ажиллавал ямар байна?” гэж асууна. Тэд мэдээж

“-Тэр золигоор юугаа хийдэг юм” гэж хариулах нь мэдээж. Тэгэхээр нь би “Тэр чинь ерөнхийлөгч Фордын хүргэн шүү дээ” гэнэ. Тэгэхээр тэд

“-Тэгвэл ч өөр хэрэг шүү” гэнэ. Дараа нь ерөнхийлөгч Фордтой уулзаад

“-Та сибирийн жинхэнэ орос эрээр хүргэнээ хиймээр байна уу” гэж асууна. Тэр мэдээж

“-Тэр золигоор юугаа хийдэг юм” гэнэ. Тэгэхээр нь би

“-Тэр чинь Швейцарийн банкны захирал шүү дээ” гэнэ. Тэгэхээр ерөнхийлөгч

“-Тэгвэл ч өөр хэрэг шүү” гэнэ. Хамгийн сүүлд Ерөнхийлөгчийн охин дээр очино. Түүнээс би:

-Мисс Форд, та Швейцарийн банкны захиралтай суумаар байна уу” гэж асууна. Тэр надад:

-Тэр золигоор юугаа хийдэг юм, гэж хариулана. Тэгэхээр нь би:

-Тэр чинь Сибирийн жинхэнэ орос эр ш дээ гэж хэлнэ. Тэгэхээр мисс Форд:

-Тэгвэл ч өөр хэрэг шүү гэж, хариулна. Ингээд манай улс Оросын Сибирь, Швейцарийн банкийг эрхэндээ оруулаад зогсохгүй хэлэлцээрт оролцсон бүх талууд сэтгэл хангалуун үлдэх нь тэр дээ. Энийг л “цаг шиг дипломат” гэж хэлээд байгаа юм шүү дээ!!!

No comments:

Post a Comment